Loyalitas Sebagai Akibat dari Kepuasan Pelanggan (Studi pada “Nanung Broiler” Di Kecamatan Majenang)

Hasan Muzaki

Sari


Abstract

This research aims to investigate the relationship between customer satisfaction and customer loyalty with a focus on the "Nanung Broiler" kiosk in Majenang District. This research explores various indicators that influence customer loyalty, including aspects such as product taste, product quality, ease of communication, ability to borrow, kiosk location, order pick-up and delivery service, and stock availability. The research method used involves surveys, observations and interviews with customers who have subscribed to the "Nanung Broiler" kiosk.

The research results show that these factors have a significant impact in influencing customer satisfaction and in turn, customer loyalty. "Nanung Broiler" customers tend to remain loyal because they feel the unique taste of the product, consistent product quality, ease of communicating with traders, the ability to borrow in emergency situations, strategic kiosk location, easy pick-up and drop-off service for orders, and good stock availability. always ready.

 

Keywords: Customer Satisfaction, Customer Loyalty

 

 

Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Daga, Rosnaini. 2017. Citra, Kualitas Produk, dan Kepuasan Pelanggan. Global Research And Consulting Institute: Gowa

Darwin, Steven dan Yohanes Sondang Kunto. 2014. Analisis Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Dan Kepercayaan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening Pada Asuransi Jiwa Manulife Indonesia – Surabaya. Jornal Of Manajemen. Universitas Kristen Petra: Surabaya

Djollong, Andi Fitriani. 2014. Tehnik Pelaksanaan Penelitian Kuantitatif. Universitas Muhammadiyah: Parepare

Fatihudin, Didin dan Anang Firmansyah, 2019. Pemasaran Jasa (Strategi, Mengukur Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan). Yogyakarta: Deepublish

Halim et al. 2021. Manajemen Pemasaran Jasa. Medan: Yayasan Kita Menulis

Hamid et al. 2019. Analisis Jalur Dan Aplikasi Spss Versi 25. Edisi pertama

Hasibuan, Ririn Marisca, Dr. Fitriani Harahap, S.Pd., ME dan Armansyah Lubis, S.E., M.M . 2021. Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Di Café Vanilla Panyabungan. Jurnal Vol. 4 No. 3 Agustus 2021. Institut Pendidikan Tapanuli Selatan: Tapanuli

Hermanto 2019. Faktor Pelayanan, Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan. Surabaya: Jakad Publishing

Heryana. 2020. Hipotesis Penelitian. Universitas Esa Unggul: Jakarta

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2012. Marketing Management. New Jersey: Prentice Hall

Kumala, Marshelly Chandra dan Widodo. 2019. Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Alumunium. Jurnal Vol.7. No. 2 Mei-Agustus 2019. Universitas Krisnadwipayana: Jatiwaringin

Lupiyoadi, Hamdani. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi Kedua. Jakarta: Salemba Empat.

Lupiyoadi, Rambat. 2014. Manajemen Pemasaran Jasa Berbasis Kompetensi. Edisi ke-3. Jakarta: Salemba Empat

Mulyadi, Mohammad. 2011. Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif Serta Pemikiran Dasar Menggabungkannya, Jurnal Studi Komunikasi Dan Media Vol. 15 No. 1. Universitas Padjadjaran: Bandung

Padilah , Tesa Nur dan Riza Ibnu Adam. 2019. Analisis Regresi Linier Berganda Dalam Estimasi Produktivitas Tanaman Padi Di Kabupaten Karawang, ISSN : 2460 – 7797. Universitas Singaperbangsa: Karawang

Purnomo, Rochmat Aldy. 2016. Analisis Ekonomi Dan Bisnis Dengan SPSS. Ponorogo: Wade Group

Sugiyono. 2012. Metodologi Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabetha

Yulianti, Farida, Lamsah dan Periyadi. 2019. Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Deepblish




DOI: https://doi.org/10.57210/j-ebi.v2i02.279

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


PUBLISHED BY :

Rumah Jurnal STAI Sufyan Tsauri Majenang

Jl. KH. Sufyan Tsauri Majenang 53257 Cilacap
» Tel / fax : (0280) 623562

    

INDEXED BY :

 

LICENSE POLICY :

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.