Loyalitas Sebagai Akibat dari Kepuasan Pelanggan (Studi pada “Nanung Broiler” Di Kecamatan Majenang)
Sari
Abstract
This research aims to investigate the relationship between customer satisfaction and customer loyalty with a focus on the "Nanung Broiler" kiosk in Majenang District. This research explores various indicators that influence customer loyalty, including aspects such as product taste, product quality, ease of communication, ability to borrow, kiosk location, order pick-up and delivery service, and stock availability. The research method used involves surveys, observations and interviews with customers who have subscribed to the "Nanung Broiler" kiosk.
The research results show that these factors have a significant impact in influencing customer satisfaction and in turn, customer loyalty. "Nanung Broiler" customers tend to remain loyal because they feel the unique taste of the product, consistent product quality, ease of communicating with traders, the ability to borrow in emergency situations, strategic kiosk location, easy pick-up and drop-off service for orders, and good stock availability. always ready.
Keywords: Customer Satisfaction, Customer Loyalty
Teks Lengkap:
PDFReferensi
Daga, Rosnaini. 2017. Citra, Kualitas Produk, dan Kepuasan Pelanggan. Global Research And Consulting Institute: Gowa
Darwin, Steven dan Yohanes Sondang Kunto. 2014. Analisis Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Dan Kepercayaan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening Pada Asuransi Jiwa Manulife Indonesia – Surabaya. Jornal Of Manajemen. Universitas Kristen Petra: Surabaya
Djollong, Andi Fitriani. 2014. Tehnik Pelaksanaan Penelitian Kuantitatif. Universitas Muhammadiyah: Parepare
Fatihudin, Didin dan Anang Firmansyah, 2019. Pemasaran Jasa (Strategi, Mengukur Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan). Yogyakarta: Deepublish
Halim et al. 2021. Manajemen Pemasaran Jasa. Medan: Yayasan Kita Menulis
Hamid et al. 2019. Analisis Jalur Dan Aplikasi Spss Versi 25. Edisi pertama
Hasibuan, Ririn Marisca, Dr. Fitriani Harahap, S.Pd., ME dan Armansyah Lubis, S.E., M.M . 2021. Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Di Café Vanilla Panyabungan. Jurnal Vol. 4 No. 3 Agustus 2021. Institut Pendidikan Tapanuli Selatan: Tapanuli
Hermanto 2019. Faktor Pelayanan, Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan. Surabaya: Jakad Publishing
Heryana. 2020. Hipotesis Penelitian. Universitas Esa Unggul: Jakarta
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2012. Marketing Management. New Jersey: Prentice Hall
Kumala, Marshelly Chandra dan Widodo. 2019. Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Alumunium. Jurnal Vol.7. No. 2 Mei-Agustus 2019. Universitas Krisnadwipayana: Jatiwaringin
Lupiyoadi, Hamdani. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi Kedua. Jakarta: Salemba Empat.
Lupiyoadi, Rambat. 2014. Manajemen Pemasaran Jasa Berbasis Kompetensi. Edisi ke-3. Jakarta: Salemba Empat
Mulyadi, Mohammad. 2011. Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif Serta Pemikiran Dasar Menggabungkannya, Jurnal Studi Komunikasi Dan Media Vol. 15 No. 1. Universitas Padjadjaran: Bandung
Padilah , Tesa Nur dan Riza Ibnu Adam. 2019. Analisis Regresi Linier Berganda Dalam Estimasi Produktivitas Tanaman Padi Di Kabupaten Karawang, ISSN : 2460 – 7797. Universitas Singaperbangsa: Karawang
Purnomo, Rochmat Aldy. 2016. Analisis Ekonomi Dan Bisnis Dengan SPSS. Ponorogo: Wade Group
Sugiyono. 2012. Metodologi Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabetha
Yulianti, Farida, Lamsah dan Periyadi. 2019. Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Deepblish
DOI: https://doi.org/10.57210/j-ebi.v2i02.279
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.
PUBLISHED BY :
Rumah Jurnal STAI Sufyan Tsauri Majenang
Jl. KH. Sufyan Tsauri Majenang 53257 Cilacap
» Tel / fax : (0280) 623562
INDEXED BY :
LICENSE POLICY :
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.