Konsepsi Dan Praktik Pendidikan Pranatal Dalam Islam

Sarno Hanipudin, Nur Alfiati

Sari


This study examines the concepts and practices of prenatal education in Islam, this article tries to explore the richness of Islamic science contained in nash and the opinions of Muslim scholars about prenatal education. So that the results of this study can at least add islamic insights about prenatal education as well as alternative solutions of reference sources for educational practitioners who have so far been dominant in using Western references. This research is a library research that is a pure literature research. Data collection in this study uses documentation methods that look for data on things or variables in the form of notes such as books, magazines, documents, articles, words, daily minutes, meeting notes and so on.

Kata Kunci


Pranatal Education, Islam.

Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Adhim, Mohammad Fauzil. 2015. Membuat Anak Gila Membaca. Yogyakarta: Pro- U Media.

Aisyah, Siti, et,all. 2016. Perkembangan dan Konsep Dasar Pengembangan Anak Usia dini. Tanggerang selatan: Universitas terbuka.

Anita Yus. 2011. Model Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Prenada Media Group.

Artati Y, Budi. 2009. Terampil Membaca. Klaten: PT Intan Pariwara.

Djamarah, Syaiful Bahri. 2005. Materi Pokok Pembinaan Minat Baca. Jakarta: Universitas Terbuka Pess.

Fadillah, Muhammad. 2014. Desain Pembelajaran PAUD Tinjauan Teoritik & Praktik. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.

Hanipudin, Sarno. " Pendidikan Islam di Indonesia dari Masa ke Masa." Matan: Journal of Islam and Muslim Society [Online], 1.1 (2019): 39-53. Web. 5 Feb. 2021

Hanipudin, Sarno. 2009. Konsepsi Guru Modern Dalam Pendidikan Islam. Dalam Jurnal Al-Munqidz: Jurnal Kajian dan Keislaman. Vol 8 (No.3) 2020.

https://ejournal.iaiig.ac.id/index.php/amk/article/view/265

Hanipudin, Sarno. 2014. Transformasi Dialektika Segitiga: Posisi Dan Peran Dalam Kajian Integrasi Agama, Sains, Dan Teknologi. Dalam Jurnal Insania Vol 19 No 2 (2014). http://ejournal.iainpurwokerto.ac.id/index.php/insania/article/view/718

Hanipudin, Sarno. Pendidikan Islam Berkemajuan Dalam Pemikiran Haedar Nashir. Dalam Jurnal Insania VOL 25 NO 2 (2020)

http://ejournal.iainpurwokerto.ac.id/index.php/insania/article/view/4194

Hanipudin, S., & Meilawati, R. (2020). IMPLEMENTASI PEMBELAJARAN PAI BAGI ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS (STUDI PADA RUMAH SINGGAH IBNU KHOLDUN MAJENANG). Wahana Akademika: Jurnal Studi Islam dan Sosial, 7(2), 69-80. doi:http://dx.doi.org/10.21580/wa.v7i2.6569

Hurlock, Elizabeth. 1994. Developmental Psyicology Fith edition Alih Bahasa: Isti widayanti dan Soedjarwo. Jakarta: Erlangga.

Idris, Meity H. et.all. 2015. Menumbuhkan Minat Membaca pada Anak Usia Dini. Jakarta: PT Luxima Media.

Jahja, Yudrik. 2011. Psikologi Perkembangan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Karim, Abdul. 2014. Mengembangkan Berpikir Kreatif melalui Membaca dengan Model Mind Map. Libraria Vol1. 2 No.1.

Khadijah. 2015. Media Pembelajaran Anak Usia Dini. Medan: Perdana Publishing.

Khoeruddin, Arif. 2016. “Menumbuhkan Minat Baca sejak Dini di Taman Baca Masyarakat, Journaln-Nafs, Vol. 1 No.2.

Madyawati, Lilis. 2016. Strategi Pengembangan Bahasa Pada Anak. Jakarta: Prenada Media Group.

Rivda, Yetti. 2009. Pengaruh Keterlibatan Orang Tua Terhadap Minat Membaca Anak Ditinjau Dari Pendekatan Stres Lingkungan”. Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, vol IX nomor 1.

Santrock John W, 2008, Psikologi Pendidikan, Alih Bahasa: Diana Angelica, Jakarta: Salemba Humanika.




DOI: https://doi.org/10.57210/qlm.v2i1.52

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


##submission.license.cc.by-nc-sa4.footer##

PUBLISHED BY :

Rumah Jurnal STAI Sufyan Tsauri Majenang

Jl. KH. Sufyan Tsauri Majenang 53257 Cilacap
» Tel / fax : (0280) 623562

    

INDEXED BY :

LICENSE POLICY :

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.